Om vardagen hos mig

Anna heter jag och är nu 31 år fyllda. Här kan man få en liten inblick av vad som händer och sker i mitt liv ute i skogen och förhoppningsvis då jag även tar mig ut ur skogen. Mycket handlar nu om min lilla kotte som nu är 4 månader. Min Sambo Tomas kommer säkert att få vara med på ett hörn han med. Sedan så får vi inte glömma att nämna mina två fina vovvar. Sudden och Santos. Två katter har jag också en svart vid namn Morgan och en röd vid namn Lillen. Han heter så bara för att när han kom till oss så var han liten och vi kunde inte komma på vad han skulle heta så då blev det Lillen. Djur är en del av mina intressen men även inredning, natur och kläder. Efter som att jag jobbar med barn och är förskollärare så tycker jag också att det är kul och intressant med barn. Ni kommer säkert att upptäcka lite saker i bloggen som jag inte nämner här så det är bara att utforska den.


söndag 28 augusti 2011

Fyndat i skogen.

Det var inte bara kantareller jag fyndade ute i skogen. På några mosskullar vilade denna lilla goding...

...näää skojade bara!

Denna lilla trollunge är ju ingen mindre en lilla kotten. Han var med mig ute i skogen för att leta kantareller. Tydligen är inte det så roligt så istället så tar man och sover en stund. Han somnade i bärselen medan jag vandrade omkring bland trädstammarna. På vägen tillbaka la jag honom på en mossig kulle och fotade 
honom. Han var så söt!!  

Dagen bjöd även på en tur upp i det blå. 36m upp i luften bar det med en skylift som Tomas systers man lånat med sig inför takläggningen. Det tackar vi för! Hur skulle all denna tegel annars komma upp?? Upp skulle den säkert komma. Frågan är nog mer hur lång tid skulle det ha tagit att få upp teglet på taket utan den? Det var riktigt kul att få åka med upp i den för att få fota lite. Lita läskigt var det på vägen upp men sedan var det lugnt.

Husen uppifrån. Mycket tegel får plats på taket. Man ser även sågtältet och den stora virkeshögen som blev efter rivningen av huset. Förhoppningsvis så kommer man att se en pool nästa gång (om det nu blir någon mer gång) som man får se tomten uppifrån.

En annan del av tomten. Det är nog inte många eller ingen som fått se området på detta vis.
Hagarna nere hos grannarna. Man kan skymta hästar i ena kanten av ena hagen. Sedan ser man bara skog, skog, skog....



....skog, skog och en sjö. I denna sjö brukar vi bada men i år har det inte blivit ett endaste dopp. kanske får bada isvak i vinter i stället ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar