Om vardagen hos mig

Anna heter jag och är nu 31 år fyllda. Här kan man få en liten inblick av vad som händer och sker i mitt liv ute i skogen och förhoppningsvis då jag även tar mig ut ur skogen. Mycket handlar nu om min lilla kotte som nu är 4 månader. Min Sambo Tomas kommer säkert att få vara med på ett hörn han med. Sedan så får vi inte glömma att nämna mina två fina vovvar. Sudden och Santos. Två katter har jag också en svart vid namn Morgan och en röd vid namn Lillen. Han heter så bara för att när han kom till oss så var han liten och vi kunde inte komma på vad han skulle heta så då blev det Lillen. Djur är en del av mina intressen men även inredning, natur och kläder. Efter som att jag jobbar med barn och är förskollärare så tycker jag också att det är kul och intressant med barn. Ni kommer säkert att upptäcka lite saker i bloggen som jag inte nämner här så det är bara att utforska den.


torsdag 25 augusti 2011

Jobblängtan

Åååå vad alla barn på mitt jobb är fina och underbara. Jag var där idag för att lämna tillbaka termosarna jag lånat till dopet. Förresten är alla vuxna lika fina! När jag börjar jobba igen då ska jag jobba från 9-13 (önsketänk) det är lagom tycker jag. Jag vet bara inte hur det ska gå ihop ekonomiskt!! Man längtar lite när man är där och ser alla gullungar. Men jag trivs oerhört mycket här hemma också med min lilla gullunge. Gullungen ligger just nu och sover så jag passar på att äta min lunch om den inte vore så snablarns varm. I dag serveras det pasta kastrulla. Man kokar makaroner, värmer köttfärsresten från kylen, häller av makaronerna häller på den värmda såsen sedan är den klar att serveras :) Knappt någon disk blir det, toppen!
På vägen hem idag kom det plötsligt en obehagskänsla. Jag var nästan 100% säker på att mina nycklar låg hemma i vagnen.  I dag var det nämligen inte jag som låste när jag åkte. Jag var tvungen att stanna bilen för att leta igenom väskan. Lillkotten satt och muttrade lite i stolen och var hungrig så jag hade ingen lust att åka hela vägen in till stan för att hämta nyckel hos Tomas (om han nu hade någon). Det hade inte blivit glada miner i bilen då. Jag hade ju kunnat amma kotten lite innan vi åkte vidare men tror inte han skulle nöja sig med det då han även tillbringat en bra stund i bilstolen då vi handlade lite mat innan hemfärden. När jag satt där och letade i väskan skällde jag på mig själv och undrade varför detta är sååå typiskt jag?? Virrig som värsta virrpannan och det har jag alltid varit. Tycker man borde lära sig av sin virrighet men nej man virrar bara till något annat då. Eller så är det tankspridd jag är.
Men
nycklarna låg iaf i väskan, men inte där de skulle jag blev lättad och kunde köra vidare hem.

Ann@

6 kommentarer:

  1. virrig, du?! =o))Jag är troligen värre än dig om man bortser från att jag oftast inte blandar ihop dagar och tider.. ;o)

    SvaraRadera
  2. Provar så här också, namn+webadress

    SvaraRadera
  3. haha men det gör jag...å inte är det lättare nu när man är hemma vet aldrig vad det är för dag :) Det fungerade ju det här...men varför fungerar det inte annars.

    SvaraRadera
  4. Brukade ha panik över nycklarna förut när K jobba i södertälje, nu jobbar hon väldigt nära så nu nojjar jag inte längre. Har jag dom inte får jag åka ner för backen och hämta hennes ;)

    SvaraRadera
  5. ja det är tur det :) inte kul att vara utelåst! har varit det tidigare. Som tur var så kunde jag sätta mig inne i hundkojan (det var vinter).
    ha det gött kul att du kunde kommentera här :)

    kram.

    SvaraRadera