Om vardagen hos mig

Anna heter jag och är nu 31 år fyllda. Här kan man få en liten inblick av vad som händer och sker i mitt liv ute i skogen och förhoppningsvis då jag även tar mig ut ur skogen. Mycket handlar nu om min lilla kotte som nu är 4 månader. Min Sambo Tomas kommer säkert att få vara med på ett hörn han med. Sedan så får vi inte glömma att nämna mina två fina vovvar. Sudden och Santos. Två katter har jag också en svart vid namn Morgan och en röd vid namn Lillen. Han heter så bara för att när han kom till oss så var han liten och vi kunde inte komma på vad han skulle heta så då blev det Lillen. Djur är en del av mina intressen men även inredning, natur och kläder. Efter som att jag jobbar med barn och är förskollärare så tycker jag också att det är kul och intressant med barn. Ni kommer säkert att upptäcka lite saker i bloggen som jag inte nämner här så det är bara att utforska den.


onsdag 23 november 2011

Åter efter en lååång paus.

Jaha då var man här igen :) meningen var ju att det INTE skull bli några långa pauser i skrivandet. Ibland så har man bara ingen lust eller ork och då blir det som det blir. Lillkotten växer och blir större både fysiskt och psykiskt. Han har kunnat åla sig fram (fort) ett bra tag nu och ha övar massor på att krypa. Han ställer sig på alla fyra och tar ibland några enstaka krypsteg. Vi träffar andra mammor med små lekkamrater till Alexander. Vi träffas på öppna förskola, hemma hos varandra och promenerar. Det är skönt att man har några runt omkring sig som man kan träffa nya som gamla vänner.
Ålning på golvet.
Mitt syende går framåt måste jag säga även om det inte sys allt för mycket men lite blir det. Jag har vågat mig på att sy annat en byxor. En stor leverans på napphållematerial är på gång. Sedan har jag klurat och funderat på lite andra småsaker saker att sy. Tanken är att man ska kunna beställa av mig om det är något man är intresserad av. Jag kommer lägga ut lite saker på bloggen är tanken...tror jag. Jag har ju äntligen kommit på vad mitt skaparnamn ska vara. Med lite hjälp från en annan mamma så blev det det enkla och passande namnet AnnaPanna så la jag till Design efter :) tack för all hjälp och förslag ni alla kommit med. Så nu väntar jag med spänning på att mina lappar ska dimpa ner i lådan.

Lite tråkigheter har hänt också :( två av våra älskade djur har dött. Först dog vår älskade hund sudden. Han var 14 år och vart lite skröplig på slutet men levnadsglad. Det var dagen innan vi åkte med han son man såg att han inte ville eller orkade mer. Han ville/kunde inte äta, dricka eller stå upp. Men han hade ett långt och lyckligt liv med oss och han gav glädje och kärlek till oss under alla dessa år. Kort där efter så sjuknade vår katt in. Han blev 13 år och fick troligen en skelettumör i käken. Han slutade att äta till och från tillslut så under en natt så blev han blind och då var det inte mycket att göra utan då fick vi åka med honom också. Nu hoppas vi på att det är slut med elände på ett tag med våra djur.

Detta var lite av vad som hänt under den lååånga pausen. Ska nu sussa lite så att jag orkar uppdatera här snart igen :)

Anna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar