Om vardagen hos mig

Anna heter jag och är nu 31 år fyllda. Här kan man få en liten inblick av vad som händer och sker i mitt liv ute i skogen och förhoppningsvis då jag även tar mig ut ur skogen. Mycket handlar nu om min lilla kotte som nu är 4 månader. Min Sambo Tomas kommer säkert att få vara med på ett hörn han med. Sedan så får vi inte glömma att nämna mina två fina vovvar. Sudden och Santos. Två katter har jag också en svart vid namn Morgan och en röd vid namn Lillen. Han heter så bara för att när han kom till oss så var han liten och vi kunde inte komma på vad han skulle heta så då blev det Lillen. Djur är en del av mina intressen men även inredning, natur och kläder. Efter som att jag jobbar med barn och är förskollärare så tycker jag också att det är kul och intressant med barn. Ni kommer säkert att upptäcka lite saker i bloggen som jag inte nämner här så det är bara att utforska den.


tisdag 13 september 2011

Äventyrsresa

I helgen var jag och hälsade på min kära mormor och min ena morbror. Som sällskap hade jag min mamma och Alexander (så klart) med mig. Resan ner kunde gått bättre men det löste sig bra iaf. Det hela började med att lampan om att lufttrycket i något däck tändes. Jaha tänkte jag och svängde in på närmaste mack för att lufta. Men det visade sig att när jag skulle lufta så hörde jag ett pysande ljud så jag undersökte däcket. Det visade sig att det satt något bulligt metallacktigt i däcket. Å NEJ! tänkte jag nu kommer vi ingen vart och får lite panik. Jag ringer Tomas för att berätta. Han talar om att det som sitter där måste ut för att sedan pröva och se om det går att lufta. Så jag får be om hjälp på ett ställe bredvid den så kallade macken, för att se om de hade en tång att låna ut till oss så vi kan få ut det som satt i däcket. Det visade sig att det var en skruv som satt i däcket. När jag sedan skulle lufta så visad det sig att de inte hade luft för att kunna lufta bilar. Utan det satt ett cykelmunstycke på luftslangen...grrrr!! Vad gör jag nu då?? Ingen luft i däcket och inget att lufta med. Jag ringer min kära Tomas igen. Då berättar han att det finns en kompressor i bilen att lufta med. Då försvann paniken igen :) Jag lyckades lufta och vi kunde åka vidare. Efter en stund dök lampan upp igen så det var bara till att svänga in på närmaste mack igen för att lufta...trodde jag. Nää det visade sig att nästan inga mackar längs med vägen har vatten eller luft :( grrr för det! Men som tur var så var det luft i däcket så att vi kunde fortsätta tills att vi hittade en bra mack med luft så att vi kunde lufta. Där fick det även bli lite kaffe, bulle och godis. Nu kändes det hela riktigt bra igen. Mamma öppnar påsen med Risenkolor och ger en till mig. Mmmm vad gott det ska bli. Jag har inte hunnit äta mycket på den förens jag tuggar på något hårt...vad 17 nu då tänker jag och i samma stund så känner jag att jag har ett gigantiskt hål i en tand. MEEN VA F**N!! Jaja jag ringer Tomas igen för att be honom ringa tandläkaren och höra om jag kan få en tid på måndag vilket jag får. Resan går vidare och allt är frid och fröjd. Tomas ringer för att höra hur det går, bra säger jag. Precis när jag säger bra så tänds den j***a lampan IGEN!! Jaha då blir det till att leta luft igen. Tillslut kommer vi fram till mormor. Det var riktigt kul att få träffa henne. Resan hem gick bättre och vi behövde inte lufta mer en en gång.

Får se om lite bilder kan hamna här sedan :)

Nu ska jag Svallilalla som min mormor säger när hon ska sova :)

God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar